Co všechno obnáší podnikání a proč podnikat.

Businesswoman with computer on the beach

Je mnoho důvodů, proč lidé přemýšlejí o podnikání. Touží po nezávislosti, příležitosti dělat to co je naplňuje nebo vybudovat svoji firmu, která bude známkou kvality.

Hlavním cílem podnikatele je zvýšení hodnoty podniku a dosažení zisku.Cashflow+kvadrant-grafika

Jaké máme druhy (formy) podnikání?

1, Prodej zboží nebo služby.

Jde o formu obchodu v jeho základnípodobě. V praxi to znamená levněji koupit a prodat se ziskem. Může se jednat o klasické zboží, ale do stejné kategorie patří i například kadeřník, kosmetička, masér… Podle CashFlow kvadratu se jedná o levou stranu pozice živnostník.

2, Franšíza

Typickým příkladem fračízového podnikání je řetězec McDonald. Firma prodá licenci na provozování podniku ve Vámi zvolené lokalitě. K tomu předá veškeré znalosti a postupy, která by Vás měli dovézt k úspěšnému podnikání. Nemusíte se již zabývat otázkami „Jak to celé udělat? Co by bylo lepší? apod..“. Za to firmě platíte nějakou dohodnutou částku většinou z obratu společnosti.

3, Vlastní firma

Je dalším možným přístupem v podnikání. Každý si jistě uvědomujeme, že není jednoduché zvládat všechny činnosti v podnikání sám. Proto je efektivním způsobem delegujeme na naše zaměstnance případné spolupracující experty pro danou oblast či specializující se firmy. Pro nás jak podnikatele to přináší získání času, který můžeme efektivně využít na rozvoj společnosti. Na tuto úroveň se můžeme dostat postupně z pozice drobného živnostníka nebo rovnou začít firmu ve „větším“. Záleží na našem podnikatelském záměru, oblasti v které chceme podnikat a v neposlední řadě i našich možnostech.

4, Doporučování za provizi. (Affiliate)

Každý z nás se určitě setkal s výrobkem nebo službou s kterým byl spokojen a nezaváhal o něm říci známým a přátelům ve svém okolí. Ti po Vašich zkušenostech daný produkt nebo službu též využili až na to, že VY jste z toho nic neměli… Ale v případě affiliate děláte to samé s tím rozdílem, že prodejce Vám vyplatí provizi za uskutečněný obchod. Spokojeni jsou zde všichni Vaši přátelé, že mají produkt nebo službu, která je kvalitní, prodejce tím, že získal nového klienta a v neposlední řadě Vy jste obdrželi nějakou finanční nebo jinou odměnu. Navíc při tomto druhu podnikání nemáte téměř žádné náklady.

5, Vytváření a spojování týmů. (síťový marketing)

Kombinací 3 výše zmíněných způsobů získáváme zajímavou kombinaci formy podnikání. Budujete si vlastní firmu založenou na produktech či službě konkrétní společnosti od které získáte informace a vědomosti. Nepotřebujete vysoké vstupní investice a své spolupracovníky si sami vybíráte. Nespornou výhodou je, že své „zaměstnance“ nemusíte platit. Jejich výdělky jsou přímo závislé na jejich výsledcích. Každý ví dopředu kolik si může vydělat a hranice jsou v podstatě neomezené.  Jste odměněni za doporučování produktu nebo služby a budování týmu, který Vám s tím pomáhá.

6, Investování

Možná nechcete budovat firmu přesto chcete být bohatí a plnit si své sny. Investování je poměrně rozšířená oblast a řada lidí si myslí, že na to být investorem potřebují velké peníze. Samozřejmě čím větší částku investujeme tím můžeme očekávat přiměřený zisk nebo naopak i ztrátu. Vynecháme zde investování o kterém Vám říkají v bance nebo Váš  rádoby finanční poradce pro které je roční zhodnocení na úrovni 1-5% něco jako zázrak a nejvyšší nabídka na trhu. Investovat můžete do začínajících projektů nebo firem, do nemovitostí, drahých kovů, akcií a mnoho dalších věcí. Vždy je třeba investovat s rozvahou a uvědoměním, že riziko je přirozenou součástí života. Na straně druhé je třeba investovat takové finanční prostředky o které když přijdeme nezůstaneme na ulici.

Jakou si vybrat tu správnou oblast podnikání?

Na začátek si položte několik základních otázek:

  • Jaké jsou moje záliby?
  • Jaké jsou moje cíle?
  • Co miluji, co je mé životní poslání?
  • Co z toho je užitečné pro ostatní a představuje to pro ně hodnotu, za kterou jsou ochotní zaplatit?
  • Jaké mám pro své podnikání současné zdroje?

Zdroje mohou být peníze na začátek podnikání, znalosti, schopnosti, známosti, vybavení atd. (vše, co potřebujete ke startu svého podnikání.)

Všechny tyto možnosti a rady pečlivě zvažte zda-li je podnikání pro Vás ta správná cesta.

Pomohl Vám tento článek? Sdílejte a komentujte. V případě zájmu budu pokračovat s dalšími informacemi a možnostmi

 

About The Author

Jan Kraus

Ač je mi pouze 20 let a předpokládá se, že si chci především užívat mladého života, není tomu tak. Odjakživa potřebuji ve svém životě vyšší cíle. Věnovat čas věcem, které pro mne nemají smysl, je ztrátou mého času. Studuji a čas, který zrovna nevěnuji učení, trávím vymýšlením nových možností, jak a v čem úspěšně podnikat. Svět podnikání a vydělávání peněz je to, co mě jednoduše baví a naplňuje.